Upoznaj umjetnika u atriju MMSU / Vlad Nancă
23.4.2024. u 18.30h
Na umjetničkoj rezidenciji Kamov od 10. 4. do 6. 5. boravi rumunjski umjetnik Vlad Nancă, a 23. 4. u MMSU će predstaviti svoju umjetničku praksu.
Vlad Nancă predstavit će nam svoju dvadesetogodišnju karijeru, počevši od „uradi sam“ metoda za stvaranje kućnih galerija i fanzina iz razdoblja od 2003. do 2004. Govorit će o svojoj politički nabijenoj praksi iz tog razdoblja, ali i svjesnom prijelazu iz 2009. godine s otvoreno političkih na izraženije poetske umjetničke geste. Predstavljanje Vladova stvaralaštva uključit će i posljednjih nekoliko godina, gdje se njegov rad oslanja na arhitektonski modernizam 20. stoljeća, a temelji se na opažanjima utopijskog socijalizma te realističkog socijalizma zapadne i istočne Europe.
O rezidenciji:
Recentni istraživački i umjetnički rad Vlada Nancăa uvelike se oslanja na arhitektonske crteže i prikaze ljudskog tijela kao mjerila u ranim fazama dizajna. Umjetnik iz arhitektonskih skica i crteža „vadi” siluete i povećava ih na veličinu čovjeka, stvarajući tako nove narative unutar svojih izložbi (na primjer “U prirodnom krajoliku čovjek je uljez”, 2018. ili “Vis a Vis”, 2019.). Tijekom boravka u Rijeci Vlad će se nastaviti baviti prikazom ljudskog tijela u arhitektonskom crtežu, a istražit će i što ljudska mjerila znače u javnoj umjetnosti i monumentalnosti. Također, iskoristit će priliku da dokumentira antifašističke spomenike nakon Drugog svjetskog rata na području Hrvatske i nekadašnje Jugoslavije.
O umjetniku:
Vlad Nancă (r. 1979., Bukurešt) studirao je na Nacionalnom sveučilištu za umjetnost u Bukureštu, Odsjek za fotografiju i pokretnu sliku. Gradski pejzaž Bukurešta služio je kao pozadina za njegove poetske i suptilno političke umjetničke geste. Njegovi najnoviji radovi ukazuju na pomak s tjelesnog pokreta svojstvenog njegovim prvim urbanim akcijama na pokret ugrađen u objekte koje umjetnik sam izrađuje ili s kojima stupa u interakciju. Služeći se specifičnim humorom i razigranom semiotikom slika, Nancăova najnovija praksa iznova oživljava pojam prostora (od arhitekture i javnog prostora do svemira), stvarajući tako konstelacije subjektivnosti, skulptura i umjetničkih instalacija.
Podrška: Romanian Cultural Institute, Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Rijeka