Retrospektiva hrvatskog filma i videa na festivalu INTERSECCIÓN
28.10.–1.11.2020., A Coruña, Španjolska
Fokus program posvećen je hrvatskom filmu umjetnika u razdoblju od 1960-ih do danas. U selekciji kustosice Branke Benčić našla su se i dva rada iz Zbirke medijske umjetnosti, filma i videa Muzeja moderne i suvremene umjetnosti – Lost memomories from these days Davida Maljkovića i Osobni rezovi Sanje Iveković.
“Četiri projekcijska programa objedinjuju umjetničke eksperimente u filmu i videu ’60-ih i ’70-ih godina koji istražuju jezik strukturnog filma, eksperimenta u medijima, dokumentarnog filma i ženskih perspektiva, s djelima koja je stvorila nova generacija umjetnika. Program prikazom društvenog, ekonomskom i kulturnog konteksta odražava uvjete prošlosti i perspektive budućnosti,” stoji u opisu fokus programa posvećenog hrvatskom eksperimentalnom filmu koji je kurirala ravnateljica Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Branka Benčić. Program je nastao u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom.
Fokus program donosi 25 kratkometražnih naslova, koji će se prikazivati u četiri cjeline. U prvom dijelu naziva ‘Prazni sati’ tu su: Kako se kalio čelik Igora Grubića, Karbon Tine Gverović, Strujanja Katerine Dude, Prazni sati Mate Ugrine, Još jedan odlazak Renate Poljak i Izgubljene uspomene na one dane Davida Maljkovića.
U drugom dijelu nazvanom ‘Dijeljenje društvenog prostora’ prikazuju se recentniji radovi: Velika očekivanja Renate Poljak, Novi Južni Zagreb Darka Fritza, Post Festum Dana Okija, Sve, još uvijek, u orbiti Dane Komljena i Jamesa Lattimera te Moj stan Zvonimira Berkovića iz 1962. godine.
Treću skupinu filmova pod zajedničkim nazivom ‘Centar ne može držati‘ čine eksperimentalni radovi iz ’60-ih: Don Quixote Vlade Kristla, Prijepodne jednog fauna Tomislava Gotovca; ’70-ih: Početnica 1, 2, 3 Mladena Stilinovića, Open Reel Dalibora Martinisa, Bez naslova Gorana Trbuljaka, te noviji filmovi poput The Third Degree Damira Očka i Skoro ništa: i dalje noć Davora Sanvincentija.
U sklopu četvrte cjeline naslova ‘Osobni i drugi rezovi’ prikazuju se filmovi: Mačka je uvijek ženska Martine Meštrović i Tanje Vujasinović, Volim te, Ines Ane Hušman, Ova žena se zove Jasna03 – Ruševine Nicole Hewitt, Desetoboj Sandre Sterle, te Osobni rezovi Sanje Iveković iz 1982. i Žemsko Dunje Ivanišević iz 1968. godine.
Svoje radove osobno će predstaviti redatelji Ana Hušman i Igor Grubić, koji će u industrijskom dijelu festivala održati i masterclass predavanje.
Bogati popratni program Festivala suvremene audiovizualne umjetnosti Intersección uključuje i okrugle stolove, radionice i panel diskusije, no zbog epidemioloških uvjeta, raspored je podložan promjenama.
Više o programu pročitajte na sljedećoj poveznici: