Pedro Meyer – Hereze

9.10.–16.11.2008., MMSU

MMSU predstavlja jednog od najinovativnijih svjetskih fotografa

Projekt Hereze retrospektiva je četiri dekade rada jednog od najinovativnijih svjetskih fotografa, Pedra Meyera. Otvorit će se simultano u više od 60 muzeja diljem svijeta u listopadu 2008. godine s ciljem oživotvorenja revolucionarne paradigme muzejske prezentacije fotografije (Brazil, Čile, Kolumbija, Ekvador, Meksiko, Urugvaj, Kuba, SAD, Bangladeš, Kina, Indija, Pakistan, Singapur, Hrvatska, Italija, Slovačka, Španjolska, Australija). Direktor inicijalnog dijela projekta je David Elliot Cohen. Muzej moderne i suvremene umjetnosti jedini je muzej u Hrvatskoj i regiji koji će imati priliku predstaviti ovu iznimno zanimljivu izložbu.
Meksički fotograf Pedro Meyer poznat je kako po snažnim i provokativnim fotografijama, tako i po pionirskom radu sa digitalnom tehnologijom.
Tematski ciklusi koji će se predstaviti na izložbi crno – bijelih fotografija i fotografija u boji: Meksiko, Amerika, Europa i Srednji istok, Portreti, Istina i fikcija, Politička kampanja, Studentski nemiri 1968., Latinska Amerika, Autobiografija, Putovanje digitalnom epohom, Istraživanje slike.
Na izložbi će se predstaviti i digitalne fotografije (5 zasebnih ciklusa) koje će se projicirati u neprekinutom tijeku.
Meyerova fotografija konzistentno testira granice istine, fikcije i stvarnosti. Sa razvojem digitalne fotografije ranih devedesetih Meyer je evoluirao od dokumentarnog fotografa takozvane “prave fotografije” do digitalnog dokumetarista koji često kombinira fotografske elemente iz različitih razdoblja i prostora kako bi postigao drugačiju ili višu istinu.
Meyerov često izražavan stav da su sve fotografije – digitalno manipulirane ili ne – jednako istinite i neistinite, u zajednici ortodoksnih dokumentarnih fotografa je prozvan heretičkim. Otuda naslov Hereze.
Meyerove osobne inovacije u području digitalne fotografije uključuju stvaranje prvog CD ROM-a koji kombinira zvuk i vizuale (1991.), izvedbu prvih ikad napravljenih digitalnih printova te 1994. godine stvaranje čuvenog online fotografskog foruma www.zonezero.com – jedne od najposjećenijih web stranica digitalne fotografije na Internetu. ZoneZero danas u svojim online galerijama ugošćuje više od tisuću uglednih svjetskih fotografa, a mjesečno stranicu posjeti više od 500.000 posjetitelja, godišnje preko 5 i pol milijuna.

Pedro Meyer je autor mnogobrojnih izložbi, predavač je na različitim svjetskim akademskim ustanovama (Mexico, SAD, Engleska, Njemačka, Argentina, Španjolska, Ekvador, Švedska). Osnivač je i predsjednik Meksičkog vijeća fotografa i organizator prva tri bijenala Latino Američke fotografije, Colloquiums (1977 – 1983). Njegove fotografije dio su muzejskih zbirki mnogih uglednih svjetskih muzeja (New York’s Museum of Modern Art, The Victoria and Albert Museum London, The Musée National D’art Moderne Centre Georges Pompidou Paris, The International Center of Photography New York, George Eastman House, The California Museum of Photography, Tucson’s Center for Creative, Havana’s Casa de Las Américas and the Centro Studie e Archivo della Comunicazione dell’ Universitá Parma, Italy). Dobitnik je mnogobrojnih međunarodnih nagrada i priznanja (Guggenheim, 1987., Cultura Cita di Anghiari, 1985., National Endowment for the Arts, Mexican Photography Biennales).

Sa Herezama, Meyer je svoj vizionarski pogled usmjerio na koncept muzejske izložbe fotografija, postavljajući pitanje: kakve su one danas i kakve mogu biti u budućnosti.
U epohi financijskih ograničenja i redefinicije osnovne uloge muzeja, Meyerova nova i heretična paradigma fotografske izložbe uključuje:
–         kreativnu suradnju kustosa i umjetnika
–         globalno umrežavanje preko 60 muzeja koji sudjeluju u programu Hereza
–         osnaživanje istraživalačkih kapaciteta i zbirke muzeja
–         edukativne programe namijenjene iPod generaciji
Devedeset izloženih fotografija Pedro Meyer će pokloniti muzeju u trajno vlasništvo.
Postav radova za izložbu u Rijeci: Nataša Ivančević i  Helena Srakočić
Realizacija izložbe omogućena sredstvima Grada Rijeke i Ministarstva kulture.

Kustosica: Nataša Ivančević