Magdalena, Magdalena

7.8.–8.8.2023., MMSU, prizemlje Kitchen

U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti, u prizemnom prostoru “Kitchena”, održat će se 7. i 8. kolovoza, s početkom u 20:30 sati javna prezentacija kolaborativno-interdisciplinarnog istraživanja “Magdalena, Magdalena”.

Javno predstavljanje koreografskog istraživanja / rezidencijalni projekt “Magdalena, Magdalena”.

Javna prezentacija projekta održat će se 7. i 8. 8.2023. u 20:30, MMSU Rijeka

Rezervacija mjesta na e-mail: trafikanti1998@gmail.com

Umjetnici: Žak Valenta, Andrej Mirčev, Nikoleta Marković, Eleonora Magdalena Vrdoljak, Nikolina Komljenović

Inicijator projekta i producent: Žak Valenta

Glazba: Nine Inch Nails (instrumentalne i karaoke verzije)

Video i foto materijali: Andrej Mirčev, Eleonora Magdalena Vrdoljak, Nikoleta Marković

Suradnica za šminku i frizure: Ksenija Nakić Alfirević

Dizajn plakata i programske knjižice: Nikoleta Marković

Projekt se realizira u partnerstvu s MMSU Rijeka i rezidencijalnim programom Kamov, uz financijsku podršku Grada Rijeke, Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija RH.

Kolaborativno-interdisciplinarno istraživanje “Magdalena, Magdalena” treći je dio trilogije Žaka Valente na temu „Umjetnost i taboo“. Ako je naglasak predstave „Dijagnoze umjetnost“ (2012.) bio na propitivanju estetičkih modusa ludila kroz biografije Antonina Artauda i Panera, „Hermafroditi duše“ (2014.) koncentriraju se oko fluidne izvedbe rodnih identiteta, čiji koreografsko-dramaturški motivi zrcale stvaralaštvo Dereka Jarmana, Dejana Nebrigića i Amande Lear. Novim projektom „Magdalena, Magdalena“ secira se proturječna konstelacija umjetnosti i religije kroz koju se prelamaju politike tijela u kontekstu hetero-normativnih reprezentacija. Novozavjetna figura kršćanske svetice (koja je prva posvjedočila centralni misterij vjere: uskrsnuće), postaje konceptualnim ishodištem za interaktivnu koreografsku instalaciju. Problematiziranjem (meta)fizičke, rasne i rodne okrutnosti istražuje se mogućnost transgresivnih utjelovljenja. Kao semantički višestruko zavodljiv i teološki enigmatičan lik, Marija od Magdale provocira feminističke i queer prakse rodne ravnopravnosti. Reafirmirajući subverzivne aspekte njezine (pri)povijesti, dekonstruiraju se patrijarhalni modeli identitetskih politika. Projekt time u prvi plan stavlja performativnu gestu afektivnih tijela, čije transrodne figuracije otvaraju prostor za neposlušnu izvedbu koja se opire nasilju norme.

Donesite jedan predmet manjeg formata kojeg biste zeljeli darovati u izvedbi.
Predstava nije namjenjana djeci i maloljetnim osobama.

 

O TRAFIKU: Umjetnička organizacija TRAFIK iz Rijeke jedna je od prvih hrvatskih nezavisnih produkcija, osnovana 1998. godine u Rijeci. U 25 godina djelovanja TRAFIK je izveo 15 kazališnih predstava s kojima je gostovao na brojnim domaćim i inozemnim pozornicama, festivalima te ostvario nekoliko međunarodnih koprodukcija kojima je pridobio pažnju inozemne publike i kritike odnosno osvojio nekoliko nagrada. Glavni fokus rada Trafika je suradnja umjetnika okupljenih u projektima i interdisciplinarni istraživački pristup u kojem se prepliću dokumentarni i fikcionalni materijali. Tematski, Trafikovi radovi oslanjali su se na biografije pojedinaca s margine, najčešće buntovnika neshvaćenih u svom vremenu, koji su svojim djelima i životom ostavili trag u lokalnoj zajednici, ali i oblikovali prepoznatljivu univerzalnu poruku o nužnosti pobune i odbijanju kompromisa. U stvaranju Trafikova opusa sudjelovali su brojni hrvatski i inozemni scenski umjetnici, a od 2014 godine fokus organizacije je sudjelovanje u međunarodnim suradničkim istraživačkim projektima, s ciljem jačanja povezanosti i vidljivosti hrvatskog plesa na međunarodnoj sceni.

Istraživački tim:

Žak Valenta samostalni je plesni umjetnik, plesač, izvođač, euritmist, koreograf i kazališni pedagog. Rođen je 13. prosinca 1966. u Umagu. Studirao je ples, mime, fizičko kazalište i euritmijsku umjetnost. Diplomirao je na Physical Theatre School u Londonu i na euritmijskoj akademiji Eurythmeum u Stuttgartu. Educirao se i kroz programe Mime school i SNDO school u Amsterdamu, poslijediplomski program MAPA u Zagrebu i Berlinu te kroz brojne radionice i obrazovne programe u zemlji i inozemstvu. Jedan je od osnivača i aktualni umjetnički voditelj riječke kazališne skupine TRAFIK, za koju nastupa i koreografira od 1998. Kao izvođač i autor surađivao je u projektima brojnih domaćim i inozemnim kazališnih, filmskih, vizualnih i novomedijskih umjetnika, organizacija i institucija. Pokretač je i suosnivač brojnih umjetničkih projekta , grupa i škola kao što su plesna skupina Labis, Petja izvedbena grupa, Udruge za scensku umjetnosti Prostor Plus, Saveza udruga Molekula. Osnovna škola za balet i suvremeni ples Vezica u Rijeci i Labinu, PAP Performing arts program u suradnji
s MSU u Zagrebu i dr . Česti je predavač u različitim formalnim i neformalnih obrazovnim programima u zemlji i inozemstvu. Sudjelovao je u više EU projekata kao umjetnik, kurator i producent. Dobitnik je nagrade Vladimir Nazor za svoj doprinos kazališnoj umjetnosti Republike Hrvatske za predstavu “Imago” u režiji Nataše Lušetić u produkciji kazališta EXIT u Zagrebu, nagrade Žar ptica za najbolju neverbalnu predstavu za djecu i mlade nagrađena je za riječku predstavu Moje tijelo GKL-a, Gran prix ta koreografiju predstave I m alive na Međunarodnom festivalu plesa i fizičkog kazališta u Tbilisiju, Gruzija. Nekoliko je puta nominiran za nagradu hrvatskog glumišta u kategorijama najbolje mušku plesne uloge (Predstava 7) i najbolje plesnu predstave u cjelini (Hermafroditi duše). Sa svojim redovima redovito gostuje na domaćim i inozemnim scenama. Član je Zajednice samostalnih umjetnika Hrvatske i Udruženja profesionalnih plesnih umjetnika Hrvatske. Trenutno živi u Stockholmu gdje studira Master Choreography na Stockholm university of Arts i sudjeluje u kolaborativnim projektima na skandinavskoj plesnoj sceni.

Andrej Mirčev studirao je filozofiju, povijest i teatrologiju u Beogradu i Zagrebu. Doktorirao je na studiju Interart (Freie Universität Berlin) istražujući intermedijalno oblikovanje prostora u kazalištu, plesu i likovnim umjetnostima. Paralelno sa znanstvenom karijerom, Mirčev djeluje kao likovni umjetnik i dramaturg. Kao docent predavao je na Sveučilištu za umjetnost i dizajn Karlsruhe (HfG), Institutu za teatrologiju u Berlinu i Institutu za primijenjene kazališne studije u Gießenu. Trenutno je gost profesor na Odsjeku za scenski dizajn na Umjetničkom sveučilištu (UdK) u Berlinu.

Eleonora-Magdalena Vrdoljak plesna umjetnica (1991.,Zagreb). Završila je preddiplomski studij suvremenog plesa pri Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, izvedbeni smjer, 2016. godine. Paralelno je završila i preddiplomski studij filozofije i religijskih znanosti pri Fakultetu filozofije i religijskih znanosti. Diplomirala je filozofiju pri istom fakultetu s temom Pitanje i problematika utjelovljenog uma. Trenutno je na MA studiju plesa; Embodiment artistic research, pri Belgijskom Sveučilištu na Royal Conservatory of Antwerp. ‍Eleonora djeluje kao izvođačica, plesna pedagoginja i koreografkinja. Suradnica je UO Koreokroj, kazališne skupine TRAFIK, Plesnog art laboratorija i plesne kompanije CoocoonDance Company. Bavi se inkluzivnim radom te je suradnica udruge Dlan – kazalište, vizualna umjetnost i kultura gluhih, Kazališta slijepih Novi život i plesne grupe Magija. Ima bogato pedagoško iskustvo u radu s djecom i odraslima. Trenutno je zaposlena kao nastavnica u Umjetničkoj školi Franje Lučića, gdje predaje suvremenu plesnu tehniku, ples i povijest plesa. Aktivna je članica Udruge plesnih umjetnika Hrvatske u čijem je Upravnom odboru djelovala. Zanima ju interakcija kamere i tijela, a plesni film Eluvies čija je suautorica imao je projekcije u Zagrebu, Sao Paolu, Berlinu, na Hvaru, Splitu i drugdje. Eleonorino polje interesa je široko. Otvorena je za različite prakse, znanja i pristupe u izričaju plesne umjetnosti.

Nikolina Komljenović je izvedbena umjetnica koja se bavi prisutnošću i multipliciranjem intro(Impro)spekcija kroz medij performansa. Kroz rad Kazališta Aruša, performanse Toplina; Ako zaigram neku novu igru; Objekt u subjekt prelazi#kralježnica; Gla sanje; Skoro, polako; Ispadanje; 59 jutra, 59 početaka, 59 izdaja; Here’s to now; Večera pomirenja; Brisanja objekata u prostoru te kroz suradnje s domaćim i stranim umjetnicima utjelovljuje tu praksu. Izlagala je i instalacije Plakatiranje poezije i Gaženje poezije te video rad Sučelja analognih doživljaja. S likovnom umjetnicom Sanjom Gergorić izvela je performans 2 žene /1 tijelo te surađivala s Vanom Gaćinom, hrvatskom audio vizualnom umjetnicom na projektu KOD, Barbarom Blasin na projektu Krivi kod, te u radovima domaćih i stranih vizualnih umjetnika. Zadnje 3 godine radi na međunarodnom istraživačkom projektu Fencing borders kojeg je i suosnivačica.
Kao plesačica suvremenog plesa i tijela u zraku sudjelovala je u mnogim predstavama u Hrvatskoj i diljem cijelog svijeta. Magistrirala je Povijesti umjetnosti i Komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Osnivačica je neformalne skupine S.VILA. Dopredsjednica i producentica je udruge ekscena te članica nadzornog odbora međunarodne umjetničke platforme Bacači sjenki, upravnog odbora strukovne Udruge plesnih umjetnika Hrvatske i od 2013. je članica Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Nikoleta Marković izlagačku aktivnost započela 1999. godine. Sudjelovala je na brojnim izložbama, konferencijama i radionicama u zemlji i inostranstvu. U radovima se bavi istraživanjem pozicije umjetnika u suvremenom društvu, reflektirajući svu političku dramu koja se odvija između individue i društva. Njena umjetnička praksa podrazumijeva i eksperimentiranje i ispitivanje radionica kao modela participativne, ne-hijerarhijske edukacije umetnosti te njihove realizacije kao umjetničko-aktivističkog djelovanja. Doktorirala je na FLU u Beogradu. Živi i radi u Berlinu.