Ivan Fijolić, Dobar, loš, krelac

14.4.–7.5.2010., MMSU, Gradska galerija Labin, Multimedijalni centar Rovinj

Izložba Dobar loš, krelac prvo je samostalno predstavljanje Ivana Fijolića na području Istre i primorja.

Održat će se na 3 lokacije, u 3 grada: Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Gradska galerija Labin i Multimedijalni centar Rovinj. U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti njegov je rad izlagan na selekcijama 2. biennala Kvadrilaterale, 2007., 11. biennala mladih umjetnika Europe i Mediterana, 2004., te 15. međunarodne izložbe crteža, 2002., a ova samostalna izložba prilika je da ga upoznaju različiti profili posjetitelja. Postav će se mijenjati s obzirom na veličinu i karakteristike galerijskih prostora. Obuhvatit će presjek primarnog autorova medija – skulptura od 2003. do 2009.

Ivan Fijolić je zapaženi kipar mlađe generacije rođen 1976. u Zagrebu, čiji su radovi podjednako komunikativni i zanimljivi širokoj publici kao i užem likovnom krugu. Takve podudarnosti uglavnom proizlaze iz autorovih tema: igrački i akcijskih figura, super junaka, blockbustera i slika medijskih ikona. Njegovi protagonisti – akteri popularne kulture preuzeti su iz stripova, filmova i masmedija, od identifikacijskih idola iz djetinjstva, herojskih figura iz masovno popularnih američkih filmova, kao što je prototipski Superman ili autoru omiljeni likovi kauboja, sve do osoba iz stvarnog života, poput Bruce Leea. Nije manje važno da su radovi izvedeni kao uzoriti primjerci tradicionalnog kiparskog oblikovanja, ali i njegova proširenja kroz nečisti pojmovnik suvremene prakse, kolažno – montažnih postupaka i unošenja nekiparskih elemenata. Ikonografija uz izvedbu u širokom rasponu tehnika, materijala i boja, pokazuju da više ne postoji čvrsto razlikovanje između visoke i niske, galerijski reprezentativne umjetnosti i estetike svakodnevice, kulture campa ili kiča. Tako figura Isusa stoji uz ručnu granatu u obliku srca, a na postamentu rotira besprijekorno izlivena skulptura ružičastog tona posvećena Bruce Leeu, a nazvana Bruce Lee Show Off.

Unutar raznovrsnog opusa često proturječnih formi, umjetnik provjerava temeljne sastojke suvremene realnosti kulture, promišljajući također odnos umjetnika i društvene okoline, status umjetnosti i posljedice njene komodifikacije. Predstavljeni radovi nude slatkoću popularne kulture, odmak i zaborav u društvu „dobrih dečki“. Pri tom više ili manje naglašeno – ironično, sumnjičavo ili kritički, pokazuju pomamu uživanja, pritiske i pukotine vrijednosnog sustava. Naslov izložbe sugerira autorovu tematsku preokupaciju junacima, ali i neprestanu polemiku pojmova dobrog, kreposnog, uspješnog i njihovih suprotnosti što istovremeno čini današnji svijet napornim  i zanimljivim.

Reljefi, skulpture i objekti većinski su posuđeni iz najveće privatne zbirke suvremene umjetnosti – Filip Tradea.