Fragmenti
17.5.–1.6.2008., Mali salon
Izložba odabranih djela slovenskih umjetnika iz zbirki Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci organizirana je u sklopu programa Dan slovenske kulture u Rijeci, koji organizira Veleposlanstvo Republike Slovenije, predsjedavajuće članice Europske unije.
Izložba odabranih djela slovenskih umjetnika iz zbirki Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci organizirana je u sklopu programa Dan slovenske kulture u Rijeci, koji organizira Veleposlanstvo Republike Slovenije, predsjedavajuće članice Europske unije.
Izložba čini dio velike izložbe Formalno – Angažirano, povodom 60. obljetnice osnutka MMSU te se s izložbom Fragmenti ujedno obilježava Međunarodni dan muzeja 18. svibnja, koji se ove godine odvija pod geslom Muzeji kao pokretači društvenih promjena i razvoja.
Djela slovenskih umjetnika koja se čuvaju u zbirkama MMSU nastala su u vremenskom rasponu od preko sedamdeset godina. Izložba je koncipirana kao sučeljavanje, dijalog figuracije i enformela u slikarstvu i kiparstvu visokog modernizma krajem 50-ih i početkom 60-ih godina s postmodernističkim djelima nastalim 80-ih godina prošlog stoljeća.
Upravo u tim razdobljima kada je ustanova (isprva Galerija likovnih umjetnosti, potom Moderna galerija) najintenzivnije pratila i prezentirala nove pojave koje su se javljale i elaborirale u umjetničkim centrima bivše države, a kasnije 80-ih i one na periferiji, prikupljeno je najviše radova slovenskih umjetnika. Stanje u zbirkama, kao i mogućnosti izlaganja u prostoru Malog salona odredili su opseg izložbe i fragmentarnost prezentacije navedenih pojava.
Izložene su slike Marka Šuštaršiča, Gabrijela Stupice, Janeza Bernika, Zorana Mušiča, te kip Draga Tršara, umjetnika koji su svoju punu umjetničku zrelost i afirmaciju na domaćoj i međunarodnoj umjetničkoj sceni stjecali tijekom 50-ih i 60-ih godina prošloga stoljeća. Ti umjetnici su (s izuzetkom Mušiča) u to vrijeme izlagali, manje ili više redovito, na riječkim Salonima (1954 -1963) koji su afirmirali likovni jezik visokog modernizma, ili pak na samostalnim izložbama u organizaciji ustanove (Šuštaršič, Mušič, Tršar).
Heterogenost i pluralizam slikarstva postmodernizma, koji su se tijekom 80-ih iskazivali na Bienalima mladih, zabilježeni su u zbirkama nagrađenim i otkupljenim radovima i slovenskih autora. Na neke od novih problema kojima su bili zaokupljeni mladi slovenski kipari 80-ih godina ukazuju skupture Mojce Smerdu i Jakova Brdara, a na pojavu nove slike, obnovu figuracije, subjektivnost i ekspresivnost geste, užitak u slikanju, slike Emerika Bernarda i nastupajućih mladih slikara, Jože Šubica, Igora Fistriča, Brane Severa i Marjana Gumilara.
Objekt Déjà vu, (1989) Bojana Štokelja , kojim je zaključena izložba, proizašao je iz drugačijeg razumijevanja statusa i društvene funkcije umjetnika kakvo se formiralo u okvirima ljubljanske alternativne scene osamdesetih.
Veleposlanstvo Republike Slovenije je ovom prigodom doniralo Muzeju moderne i suvremene umjetnosti grafiku Lojze Logara, Poletje III (Ljeto III), 1987., iz ciklusa Davidovi vrtovi, ciklusa koji predstavlja vrhunac stvaranja Lojza Logara.
Koncepcija i postav izložbe Milica Đilas.
Izbor djela slovenskih umjetnika iz zbirki MMSU
KUSTOS IZLOŽBE
Milica Đilas