Matej Knežević: Case Report with Review

5.9.–22.9.2020.

Case Report with Review - Matej Knežević

U subotu, 5. rujna 2020. u 20h, u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci otvara se samostalna izložba Mateja Kneževića pod nazivom Case Report with Review. Izložba je dio projekta ART / RAT / TRANZICIJA.

Profesionalni život Mateja Kneževića dijeli se između dvije struke, liječničke i umjetničke. Knežević je dakle vizualni umjetnik zaposlen u bolnici, a svoje umjetničke interese oblikuje promatranjem, bilježenjem i izvrtanjem svakodnevnice. Pretakanje tragova i derivata vlastite okoline u muzejsko-galerijski prostor mogli smo, između ostalog, pratiti u Kneževićevim ambijentima koji su se oslanjali na motiv obiteljskog zajedništva dnevne sobe (Uđite, ne morate se izuvati, 2017.), jutarnje kupaoničke rituale (Spekulativna jutra, 2018.), prostor bolničke čekaonice i sale (Neke visceralne stvari, 2019.)…

Izložba Case Report with Review novi je site-specific ambijent u kojem materijali i forme, točke susreta uporabnog i estetskog, porozna mjesta fizičkog i simboličkog prostora ostaju u umjetnikovom fokusu. Dugačkim muzejskim zidom proteže se mural – dijagram tijeka koji umjetnik gradi izolacijskom trakom i otisnutim riječima. Knežević dijagram tijeka kao sredstvo vizualnog posredovanja informacija preuzima iz znanosti, prenoseći u muzej oblike koje češće nalazi(mo) na stranicama znanstvene publikacije ili bolničkom zidu. Posjetitelj postaje odgonetač neobičnog grafičkog algoritma, uhvaćen u mrežu puteva koji vode do ispražnjenih kućica. Upute na spojevima dijelom su namjerno šaljive, dijelom preuzete iz znanstvenog žargona, a jezični pojačivači ostaju visjeti među ograđenim prazninama.

Prostornu instalaciju čine raznovrsne pregrade, labirint ready-made jedinica koje metodom „uputa izgubljenih u prijevodu“ posjetitelje istovremeno usmjerava i sputava. Posebna scenografija izložbenog prostora reminiscira dizajnerska rješenja i materijale koje nalazimo pri oblikovanju praktičnih, nužnih i često u prostoru nestalnih elemenata, a opet elemenata koji nesumnjivo estetski definiraju interijere. Bolnički paravani i muzejska postolja neki su od primjera.

Navigiranje informacijama i prostorom, novim značenjima koja se otkrivaju pri transferu oblika, metoda i materijala u novi kontekst, popraćeno je zvukovnom kulisom začinjenom specifičnom onomatopejom.

Razvijanje umjetničkih interesa Mateja Kneževića pri kojem medicinska tematika počinje izravnije ulaziti u njegov rad, koincidira s trenutkom kada se bolnički markeri zbog pandemijske krize sve češće prelijevaju u sferu svakodnevnog. Ne želeći biti ciljano aktualan niti angažiran, Knežević kreira prostor u kojem ravnoteža između preglednog i nepreglednog i ozbiljnog i duhovitog ostaje za svakoga subjektivna.

autor zvuka: Mladen Lovrić

Matej Knežević (Slavonski Brod, 1983.) je vizualni umjetnik koji oblikuje multimedijalne ambijente oko tema iz svakodnevice. Recentnije samostalne izložbe uključuju one u Institutu za suvremenu umjetnost, Zagreb; RU galeriji, New York; Atelierima Žitnjak; Zagreb. Dobitnik je nagrade Radoslav Putar 2017. godine. Voditelj je hibridnog galerijsko-medicinskog prostora Ligatura u Zagrebu. Angažiran je u radu više neprofitnih udruga s područja kulture. Uz umjetnički rad, radi i kao liječnik, specijalist urologije. / www.matejknezevic.com

Najavljeno događanje organizirano je uz poštivanje svih preporuka HZJZ-a za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19. Radi zaštite vlastitog zdravlja i zdravlja svojih najmilijih, svi se sudionici i posjetitelji pozivaju na poštivanje preporuka: pojačanu osobnu higijenu, fizičku udaljenost te OBVEZNO nošenje zaštitnih maski za lice, s obzirom da se radi o zatvorenom prostoru.