Spajalica 2018

29.6.2018. - 15.7.2018.

Koncert
29. 06. 2018. > 21:00 – 24:00: Psychedelic Cinema Orchestra: Alloy Orchestra, Cul de sac (Boston, SAD), Šumovi protiv valova (Zagreb, HR)

Lokacija: Pajol bar, plaža Grčevo, Pećine

U slučaju kiše koncert će biti održan u MMSU

The Psychedelic Cinema Orchestra je audio-vizualni projekt koji čine američki glazbenici Ken Winokur ​(Alloy Orchestra), ​Jonathan LaMaster​ ​(Cul De Sac) i Dana Colley​ ​(Morphine).​ ​Nastao je kao suradnja multimedijalnih umjetnika Ken Brown​-a i Ken Winokur-a, s idejom da se revitaliziraju filmovi na super osmici koje je Ken Brown napravio u periodu 1967. – 1969. godine za projiciranje tijekom nastupa bendova u klubu The Boston Tea Party koji je predstavljao važan dio psihodeličnog pokreta. Nastup u Rijeci dio je njihove prve Europske turneje, u okviru koje nastupaju zajedno sa zagrebačkim instrumentalnim sastavom Šumovi protiv valova. Glazbenu podlogu filmovima Ken Brown-a, u riječkom Pajol baru uživo će izvoditi peteročlana glazbena postava: Ken Winokur, Jonathan LaMaster, Hrvoje Nikšić, Ivan Čadež , Hrvoje Radnić

 

Damir Stojnić, 1:1

datum izvedbe intervencije će se odrediti naknadno

Projekt Damira Stojnića, 1:1 nastoji obilježiti sve socio-političke sedimente koji su se nataložili na Riječkom lokalitetu od njezina osnutka. U nastojanju da se premosti “selektivna memorija” koju su kroz povijest Rijeke uvjetovali različiti vladajući režimi, projektom bi se jednakom objektivnošću i primjerenom pažnjom pristupilo, primjerice, razdoblju d’Annuzieve okupacije Rijeke, kao i komunističkom razdoblju pod vladavinom Tita. Jednako bi se tako tretirali i raniji slojevi Austro-Ugarske, pa i francuske i talijanske vladavine.

U ovogodišnjoj Spajalici, fosforescentnom bi se trakom, u omjeru 1:1 iscrtali temelji zida na Fiumari koji je nekada dijelio Rijeku/Fiume i Sušak. U sljedećoj etapi projekta, iscrtali bi se temelji bombardirane sinagoge, zatim Sokol kule koju su srušili Mađari. Na mjestu gdje je d’Annunzio pristao sa svojim brodom, podvodnim bi se jakim lampama, također u omjeru 1:1, iscrtao tloris njegova broda, i taj bi se dio mora u Riječkoj luci proglasio d’Annunzievim Trgom. Budući da je Rijeku posjetio i Che Guevara, otisnuli bi se koraci njegove rute kroz Rijeku. Fosforescenta boja priziva geslo svih režima koji uvijek nastoje raskrstiti s “avetima prošlosti”. U ovom slučaju te se “aveti” prizivaju u život kao legitimna povijesna baština, neovisno od političkih interesa, apostrofirajući bogatstvo njene heterogenosti.

6. 07. 2018. > Håkan Lidbo (Stockholm, SE), Singing Tunnels, audioinstalacija

podvožnjak kod tržnice

Pjevajući tuneli Håkana Lidba razigrani su i utješni glazbeni pratioci. Ponavljaju pjesme ili tonove slučajnih prolaznika koji u njima zapjevaju. Bazirani na ‘pametnom’ audio sustavu,  tonove pamte i reproduciraju u maniri zborske pjesme, a ponekad ih spajaju u glazbene kompozicije satkane od svih tonova i pjesama koje su u tunelu zabilježene. Tako svaki tunel razvija vlastiti glazbeni dijalekt, ovisno o kolektivnoj muzikalnosti lokalnih stanovnika. Pjevajući tuneli s razlogom se postavljaju u omražene i bezimene podvožnjake ili tunele koje stanovnici rado izbjegavaju. Na jednostavan i ekonomičan način potiču njihovo korištenje i pretvaraju ih u omiljene urbane prostore i kreativna okupljališta lokalnog stanovništva.

21. 07. 2018. > Sara Pavičić, Jednakost nije privilegija, svjetlosna instalacija

parkiralište kod bivšeg Ivexa, Delta 5, Rijeka

Javna instalacija Sare Pavičić, Jednakost nije privilegija bavi se mogućnostima umjetnosti kao nenasilnog instrumenta socijalnih promjena i promicanja jednakosti. Dvije limene ploče podjednakih dimenzija (širine 6 m i visine 3 m), suprotstavljene jedna drugoj obgrljuju unutarnji prostor kojem posjetitelj može pristupiti i suočiti se s rečenicom Jednakost nije privilegija, ispisanom u fex led neon svjetlu. Spajanjem skulpture i grafičkog dizajna stvara se novi vizualni i umjetnički alat koji propituje mogućnosti promicanja progresivnih promjena u društvu kroz umjetnost kao alat koji može nenasilnim putem širiti poruke nade i promjene.

Projekt je ostvaren u suradnji Hrvatske Kreativne Alijanse kroz program Unicult2020, Music Tech Fest i MMSU Rijeka.

Spajalica 2018 dio je programskih pravaca Slatko i slano i Doba moći u okviru projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnice kulture.