Grad, panika – prezentacija radionice BADco.

10.7.2018. u 12h, MMSU

Pozivamo vas na prezentaciju radionice i plesnu izvedbu, prve aktivnosti u sklopu trogodišnjeg koreografskog istraživačko-produkcijskog procesa Rad panike zagrebačkog izvedbenog kolektiva BADco. i suradnika.

Petodnevna radionica BADco. (06. – 10. srpnja 2018.) uvest će studente u problematiku prikazivanja u galerijskom, odnosno prostoru “bijele kocke” koji nema sažimajuću nego rastavnu funkciju izlaganja. Kroz različite vježbe razvoja gestičkih izvedbenih materijala, preklapajućih pripovjednih tijekova i ritmičkog formatiranja izvedbe, studenti glume i suvremenog plesa upoznat će se s metodama dijagramatskog prikazivanja karakterističnog za rad BADco.

Ova radionica je prvi korak u projektu Rad panike kojim će BADco. u suradnji s nizom umjetnika mlađe generacije tematizirati ili učiniti vidljivom problematiku rada bez stvaranja u društvu i u umjetnosti.

Radionicu vode Goran Sergej Pristaš i Nikolina Pristaš.

Radionicu organiziraju BADco. i Drugo more u okviru programskog pravca Dopolavoro projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i Akademijom primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci – katedra gluma i mediji.

 

Herbarij – plesna predstava u koreografiji i izvedbi Antonie Dorbić, Marte Krešić i Lane Šprajcer, uz dramaturgiju Nine Gojić

12. srpnja 2018. u 20:00 u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti

Ovaj Herbarij je neka druga vrsta zbirke koja umjesto biljki pod pritiskom održava pokrete i forme što se odvijaju u vremenu između dvije katastrofe, između dvije elementarne ili koje druge nepogode. Herbarij je proizašao iz znatiželje za ekologiju kao “znanost planetarnog održavanja kućanstva” te za ideju viška u plesu kao otpada, pri čemu taj višak želi shvatiti kao izvor informacija i arhive procesa koji se recikliraju kroz ples. Herbarij upošljava pogled koji gleda oko sebe umjesto progresivistički prema naprijed; stavlja pažnju na ono što je već tu, ostaje sa štetom u kojoj se već nalazimo. Takav pogled radi rez u odnosu na ideju ekspanzije i progresa, i radije se interesira za horizontalne procese rada, pita se o načinima na koje se izjednačavaju s drugim elementima okoliša umjesto onih koji ljudsko tijelo stavljaju u hijerarhijski nadređenu poziciju. Tražili smo pokret izvan naših tijela, u obilju stvari gdje su naša tijela tek jedna od mnogih: među organizmima koji nastaju poslije katastrofe, biljem koje se suši i trune, lišajevima koji se talože i srastaju, i stablima koja ne mogu otići. Stoga koreografija aktivira principe manjka, nedostatka, neproduktivnosti i usporavanja u svojem odnosu prema ljudskim i drugim od ljudskih tijela. Herbarij evocira sklonište koje priznaje ideju sporog nasilja propitivajući režime vidljivosti što raskidaju odnos sa spektakularnim prikazima uništenja okoliša. Umjesto toga artikulira znatiželju za onom vrstom parazitizma koja afirmira nastanjivanje uništenog prostora i čeka.

Herbarij se zanima za međuzavisnost različitih formi života i okoliša, zamišlja kako izgleda kada puž zaspi i sanja da je gljiva.

 

Materijal je informiran radom autora poput Andréa Lepeckija, Roba Nixona, Donne Haraway, Anne Tsing, T.J. Demosa, Paola Virilija, Wernera Herzoga.

 

Koreografija i izvedba: Antonia Dorbić, Marta Krešić, Lana Šprajcer

Dramaturginja: Nina Gojić

Kostimografkinja: Katarina Perić

Autor glazbe: Adam Lončar

Dizajn vizualnih materijala: Antonia Dorbić i Roko Jurjević

Produkcija: Romana Brajša (izvršna produkcija) i Ana Letunić (ispred UO Mašina)

 

Projekt Herbarij je koprodukcija UO Mašina i BADco., provodi se u Zagrebu i Rijeci u sklopu aktivnosti projekta Grad, rad, prve faze trogodišnjeg koreografskog istraživačko-produkcijskog procesa Rad panike u okviru programskog pravca Dopolavoro projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, uz podršku Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba. Rad BADco. podržava Zaklada Kultura nova.

Rad panike trogodišnji je koreografski istraživačko produkcijski proces zagrebačkog izvedbenog kolektiva BADco. koji kreće od stjecanja uvida u konstelacije prevencije izvanrednih stanja iz perspektive rada koji je u paradoksalnom odnosu prema proizvodnji – proizvodi poništenje. Naslov Rad panike korespondira s naslovom hrvatskog prijevoda knjige Grad panike Paula Virilia u kojoj autor, između ostalog, dovodi u blizinu logike stvaranja bez stvaranja u društvu i u umjetnosti. Dok terorizam, s jedne strane, proizvodi događaje kao nesreće, kao poništenja kontinuiteta, rad sigurnosti proizvodi dvostruko poništenje, negaciju negacije, gotovo estetsku operaciju na površini transparentnog grada, grada preosvjetljenog i nadgledanog, ali i grada koji proizvodi paniku kako kontrolom javnih prostora, tako i razgraničenjima među društvenim skupinama, zatvaranjem prema imigrantima i redistribucijom tijela u prostoru. Istovremeno s porastom rada u polju sigurnosti raste opća društvena nesigurnost – nestabilnost zapošljavanja, imaginiranje prijetnji, katastrofični scenariji… Grad je danas postao neobičnom kombinacijom muzejskog i kazališnog dispozitiva – (nad)gledani i kurirani teatar operacija.

 

Kad je riječ o umjetničkim pristupima ovoj temi uglavnom dominiraju različiti oblici analiza prostorne organizacije tijela i društvenih koreografija. Naša je želja skrivene procese i odnose učiniti vidljivim mijenjajući im vremenske parametre pa će za formate ovog projekta biti odlučujuće prije svega njihove temporalne odrednice. Projekt pretpostavlja tri faze rada 2018.-2020. – radioničku, istraživačku i produkcijsku, a uključuje veći broj umjetnika – plesača, koreografa, glumaca, dramaturga i likovnjaka – uglavnom mlađe generacije.

 

Projekt BADco. i Drugog mora Rad panike odvija se u okviru programskog pravca Dopolavoro projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, uz podršku Ministarstva kulture i Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba. Rad BADco. podržava Zaklada Kultura nova.

 

http://badco.hr