English
Header Blue
Izložbe
O nama      Izložbe      Zbirke      Kontakt      Arhiva      Online zbirka

Izložbeni prostori

Muzej moderne i suvremene umjetnosti
Dolac 1/II, Rijeka

Mali salon
Korzo 24, Rijeka

Radno vrijeme izložbe Ponovno zaposjedanje muzeja u Malom salonu
svaki dan od 10 - 21 sat

Zimsko (od 1.10. do 30.4.):
utorak – subota, od 11 do 18 sati
nedjelja, od 11 do 13 i od 17 do 20 sati
ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Ljetno (od 1.5. do 30.9.):
utorak – petak, od 11 do 20 sati
subota i nedjelja, od 11 do 14 i od 18 do 21 sat
ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

ponedjeljkom otvoreno uz prethodnu najavu
(051 49 26 11)

 

više
Arhiva izložbi
Pretraživanje

D - Day / POLAZIŠTE: GOTOVAC

MMSU & APU RIJEKA

Pozivaju studente na realizaciju novih umjetničkih radova

D-Day / POLAZIŠTE: GOTOVAC

Poziv je otvoren do 1. rujna 2017.

Najavno izlaganje o umjetničkoj praksi Tomislava Gotovca održat će se na APU Rijeka, u četvrtak, 11. 5. 2017. u 12 sati (predavaonica br. 209) u kojem sudjeluju: Darko Šimičić, Zora Cazi-Gotovac, Sarah Gotovac (Institut Tomislav Gotovac, Zagreb), Ksenija Orelj, Nataša Šuković, Slaven Tolj (MMSU, Rijeka)


superman.jpg

Poletovska akcija 'Superman', 1984. / Foto: Siniša Bosanac

 

Poziv za sudjelovanjem, u sklopu retrospektivne izložbe Tomislav Gotovac – Anticipator kriza, namijenjen je studentima Akademije primijenjenih umjetnosti i drugim zainteresiranim studentima Sveučilišta u Rijeci. Usmjeren je realizaciji novih umjetničkih radova koji za polazišnu točku uzimaju umjetničku praksu Tomislava Gotovca (1937. – 2010.). Umjetnik anarhist, opstruktor javnog reda i mira, psovač institucionalnih regula, gradski nudista, redatelj i filmofil koji opsesivno režira i u ne-filmskim medijima, s društvene i institucionalne margine prometnuo se u jednog od najuzbudljivijih autora domaće scene, vizualne umjetnosti, performansa i eksperimentalnog filma. Iako se u svojem opsežnom opusu koristio različitim medijima i pristupima, korištenje vlastitog tijela kao ready made-a čini konstantnu preokupaciju njegove prakse, što je osobito prisutno u akcijama-objektima (1979. – 1982.). i Poletovskim akcijama iz 1984., izvedenim u urbanom i medijskom prostoru. Alternativnim oblicima djelovanja u gradu izlazi iz intimnih i javnih komfor zona kako bi ukazao na granice izvedbe tijela u javnom prostoru, kao i granice njegove prihvatljive pojavnosti. Služeći se postupcima fikcionalizacije i režiranja okolnosti unutar performansa, različitim načinima izgovara javno nepoželjno, pritom oscilirajući između različitih likova – sramežljivog, samozatajnog promatrača i egzaltiranog psovača, skrivenog voajera i izazivača političkih korektnosti. Dok u radovima čisti gradske površine od nagomilanog društveno-političkog smeća kojim se uvjetuju kolektivni identiteti, vlastitim tijelom manifestira različite mogućnosti režiranja osobnog prostora i unošenja nereda u izlizane načine ponašanja. Ne samo kako bi provocirao, uznemirio, razgalio ili izazvao smijeh, već kako bi sustavnom primjenom taktika neprimjerenog razgolićivanja i osobnog i društvenog tijela, pokrenuo oslobađanje potisnutog i preskočenog sadržaja iz politički korektnog pojmovnika.

Referentni je primjer nedokumentirani coming out performans iz 1954. Na mostarskoj čagi svi su imali odijela, a ja sam obukao košulju a na košulju pidžamu koja je izgledala poput kažnjeničkog odijela, i u gornji džep pidžame stavio sam četkicu za zube. Tako sam sišao na čagu. Napravio sam suptilni performans i njega smatram početkom svog umjetničkog djelovanja kao performera s obzirom da je riječ o umjetničkoj intenciji koja ih je trebala unerediti. To je moja prva umjetnička akcija i performans, moj početak, moj D Day.

Spomenutu srednjoškolsku akciju uzimamo kao polazište ovog poziva jer predstavlja Gotovčev ulazak u režiranje vlastite pojavnosti kako bi uneredio standardizirani društveni prostor. Što danas definira rastere intimnih i društvenih kretanja? Koji se standardi ponašanja danas prihvaćaju šutke, ali istovremeno iritiraju? Koje su moguće metode razotkrivanja intimnih i društvenih komfor zona koje često ostaju neizgovorene? Kako ih artikulirati i prevesti umjetničkim postupcima čini okosnicu poziva za studentske radove koji ishodište traže u praksi Tomislava Gotovca.

Studenti su pozvani da do 1. rujna 2017. predlože radove u različitim medijima, kao i akcije i performanse u javnom prostoru. Poziv je osmišljen u sklopu izložbe Tomislav Gotovac – Anticipator kriza koja će se od 15. 9. – 26. 11. 2017. odviti na novoj lokaciji Muzeja unutar kompleksa Rikard Benčić. Autori koje će izabrati šesteročlani žiri (Tomislav Brajnović, Ksenija Orelj, Damir Stojnić, Darko Šimičić, Nataša Šuković, Slaven Tolj) bit će predstavljeni izložbom u Galeriji SKC koja će se otvoriti 15. 10. 2017., te u javnom prostoru paralelno trajanju izložbe. Natječajem se nastoje potaknuti eksperimentalni načini izraza u radu mladih umjetnika koji tek stupaju na scenu te omogućiti tehničku i prezentacijsku podršku novih produkcija.

Prijava na poziv treba sadržavati:
• ime i prezime autora;
• naziv rada i predviđeno mjesto izvedbe u slučaju akcija i performansa;
• biografiju predlagatelja i kontakt (broj telefona, e-mail);
• opis rada i poveznica s praksom Tomislava Gotovca (do 1 kartice teksta);
• skice i vizualnu dokumentaciju koja objašnjava opis rada;
• pregled tehničkih i logističkih potreba za realizaciju rada.

Prijave s naznakom 'D-Day / Polazište: Gotovac' primaju se na e-mail: mmsu.rijeka@gmail.com

MMSUlogo.jpg  apuri.jpg

 

Powered by iSite